Potrivit reglementărilor legale (Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public), persoanele care raportează încălcări ale legii, care s-au produs sau care sunt susceptibile să se producă în activitatea Fundației Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate (CPSS) au la dispoziție următoarele canale și modalități de raportare:
1. Raportarea scrisă, prin completarea Formularului de raportare.
Raportarea cuprinde, cel puțin, următoarele: numele și prenumele, datele de contact ale avertizorului în interes public, contextul profesional în care au fost obținute informațiile, persoana vizată, dacă este cunoscută, descrierea faptei susceptibile să constituie încălcare a legii, precum și, după caz, probele în susținerea raportării, data și semnătura, după caz. Prin excepție de la prevederile alin. (1), raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public se examinează și se soluționează în măsura în care conține indicii referitoare la încălcări ale legii.
Metode de transmitere a raportării în scris (a Formularului de raportare completat):
2. Raportarea prin telefon, la numărul de telefon: 021 252 1795, în orice zi lucrătoare, în intervalul orar 10.00 – 16.00.
Pentru confidențialitatea raportării sale, avertizorul în interes public care apelează numărul 021 252 1795 în vederea efectuării unei raportări, va solicita legătura cu Persoana desemnată pentru o raportare în calitate de avertizor în interes public, fără a da detalii despre identitatea sa sau obiectul raportării, și va fi transferat imediat către Persoana desemnată.
3. Raportarea verbală, prin întâlnire personală cu Persoana desemnată din cadrul Fundației Centrul pentru Politici și Servicii de Sănătate.
Avertizorul în interes public poate solicita direct Persoanei desemnate, pe email (avertizorpublic@cpss.ro) sau telefonic (021 252 1795), o întâlnire față în față, la sediul Fundației din Intrarea Gădinți nr.4, sector 1, București, sau, pentru păstrarea confidențialității, în alt loc public din București stabilit de comun acord, în timpul programului de lucru.
1. Către Agenția Națională de Integritate precum și alte entități publice care, potrivit dispozițiilor legale speciale, primesc și soluționează raportări referitoare la încălcări ale legii, în domeniul lor de competență.
Avertizorul în interes public care alege să se adreseze pe canalul extern Agenției Naționale de Integritate (ANI) pentru a raporta încălcări ale legii, o poate face prin următoarele modalități:
Mai multe detalii, actualizate la zi, pe site-ul web ANI: https://www.integritate.eu/Home.aspx
2. Divulgare publică – către presă, organizații profesionale, sindicale sau patronale, organizații neguvernamentale, comisii parlamentare etc.
Folosim cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența pe site-ul nostru.
Acceptă & ContinuăVrei să înveți mai multe? GDPR &Confidențialitate – si – Politica Cookies